6655321
A fiatalság letelik, ó, igen. De a fiatalság bizonyos értelemben csakolyan, mintha állat volnál. Nem, nem annyira állat, inkább ilyen kis málenkij játék, amit az utcán árulnak, kicsi csolovek bádogból, belül egy rugóval, kívül egy felhúzóval, grrr grrr grrr felhúzzák, az meg igyol, jár, Ó testvéreim. De csak egyenes vonalban tud igyolni, és bang nekimegy a dolgoknak, bang bang, és nem tehet róla. Fiatalnak lenni annyi, hogy egy ilyen málenkij gép az ember.
Miféle világ ez különben is? Ember a Holdon, emberek röpködnek a Föld körül, mint muslincák a lámpa körül, de a földi törvényre és rendre ügyet se vet már senki.
Rettenetes grjáznüj vónnüj egy világ ez, Ó testvéreim.
És volt egy bolsoj cikk a Mai Fiatalságról ( ez én volnék, úgyhogy meg is hajoltam és vigyorogtam bezúmno), valami igen okos kopasz csolovek tollából. [...] Ez a tudós csolovek a szokásos véscseket sorolta, hogy aszongya nincs szülői fegyelmezés, meg kevés az igazi tanár, aki kiverje az istentelen rosszaságot az ártatlan dedekből, hogy brühühűzve esdenének irgalomért. Glúpüj volt az egész, szmehálnom kellett, de azért kellemes érzés, hogy az ember folyton szerepel a hírekben, Ó testvéreim.
A jó zene és a jó költészet elcsitítaná a Mai Fiatalságot, mi több, civilizálná a Mai Fiatalságot. Civilizálná ám a szifilizált micsodámat.
A szabadság hagyománya a legfontosabb. Az egyszerű emberek hagynák odaveszni, ó, igen. A nyugodt életért eladnák a szabadságot. Ezért kell őket bökdösni, bökdösni…
A KÖNYV.
we don't read and write poetry because it's cute
Kisebb vitacunamit indítottam el a szombati nap folyamán twitteren azzal, hogy ki mertem jelenteni, a 15-16 éves korosztálynak már illene továbblépnie a Szent Johanna Gimi nyújtotta élvezeteken, és érdeklődnie a komolyabb olvasmányok legalább egy része iránt. Ismételten hangsúlyozni szeretném, hogy ezzel a kijelentésemmel nem Leiner Laura művét terveztem tovább ócsárolni, sőt, még azt sem mondtam, hogy ne olvassa el egy tinilány a Szent Johanna Gimi köteteit, egyszerűen csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy 16 évesen nehogy már ott tartsunk, hogy számunkra egy ilyen könyvsorozat legyen az irodalom csúcsa, és ennél tovább ne merészkedjünk.
Több, nálam idősebb, tapasztaltabb emberben felmerült, hogy ugyan hogy jön a mi korosztályunk ahhoz, hogy komolyabb, érettebb, tényleg szépirodalmi alkotásokat végigolvasson, azokról véleményt alkosson, sőt mi több, kedvencének jelölje meg. Hogy ez a részünkről csak egy kényszeres vágy az iránt, hogy felnőjünk és érettnek mutatkozzunk, hogy egy kifejlett irodalmi sznobként elmondhassuk, hogy " hát igen, mi már ezt és ezt is olvastuk". Valószínűleg nem ők az egyetlenek, akik így gondolkodnak a náluk pár évvel fiatalabbakról, de engedjétek meg, hogy egy kicsit az én oldalamról is megmutassam a történetet.
Az olvasás és én elképesztően hamar lettünk jóbarátok, és már az óvoda nagycsoportjában faltam minden megtalálható mesekönyvet, kisebb felolvasó-délutánokat tartva ovistársaimnak. Az általános iskola mindezt csak felerősítette, és mint minden lelkes alsó tagozatos, a falusi könyvtárban találkoztam az első sokatmondó könyveimmel. Az, hogy ilyen hamar a könyvek szerelmesévé váltam, nagyjából egészéből a szüleimnek volt köszönhető, a házunk ugyanis sokszor leginkább tényleg egy könyvtárra hasonlít, ha Buzz Lightyear véletlenül betévedne ide, híres mondata is valami ilyesmivé változna: "Könyvek, könyvek mindenhol" Természetes volt így számomra is, hogy olvassak, de abban a pillanatban, amint úgy éreztem, kinőttem a tündérmesékből, és meguntam Andersen történeteit, hatalmas kérdőjelek gyülekeztek a fejem felett azzal kapcsolatban, hogy mégis mit kellene választanom.
Ha jobban belegondolok, én mindig, mindent elsiettem egy kicsit, vagy legalábbis az átlagnál jóval korábban olvastam el. A neveletlen hercegnő nálam utoljára 11 évesen volt porondon, ahogy ugyanennyi idősen már rengeteg Agatha Christie krimin voltam túl, illetve arra is tisztán emlékszem, hogy Janes Austen több regénye is hatodikas koromban, azaz 11-12 évesen forgott a kezeim között. Hogy jelentett-e ez bármilyen törést az életemben, hogy éreztem-e valaha is úgy, hogy valamit nem értek, hogy nem láttam-e meg egyes könyvek mögöttes tartalmát. Nem, és igen. Soha nem éreztem azt hátránynak, hogy nem a fantasztikus társadalmunk által a korosztályomnak megfelelőnek titulált könyveket olvastam, mert e mélyen tisztelt társadalom semmit, de semmit nem tudott rólam, így arról sem lehetett fogalma, mely köteteket érthetem meg és melyikeket nem. Hogy az évek során akadt-e olyan könyv, amit túl nehéznek, érthetetlennek találtam? Hát persze, de ez szinte mindenkivel előfordul. Ilyenkor fogtam, félretettem az említett regényt, és két-három évvel később elővettem.
Igen, viszonylag fiatalon kaptam rá a szépirodalomra is, a komoly olvasmányokra. Most, 16 évesen elmondhatom, hogy már rengeteg kultuszműnek vagy alapműnek vett könyv van a hátam mögött, de még mindig csak egyre bővül a bakancslistám, és nagyon kétségbeejtőnek találnám a helyzetet, ha ma még mindig azzal kellene szembesülnöm, hogy nem olvastam a Zabhegyezőt, az Állatfarmot, A lét elviselhetetlen könnyűségét, a Mesterségem a halál-t.
Irodalmi művekre korhatárt írni, behatárolni, hogy azt egy ennyi és annyi idős ember nem értheti meg teljesen felesleges dolog. Mert, minden máshoz hasonlóan, egy-egy könyvnek is különböző tartalma, mondanivalója van minden egyes embernek. Teljesen mindegy, hogy tizennégy, vagy tizennyolc évesen olvasom el mondjuk az Üvöltő szelek-et, akkor sem biztos, hogy ugyanazt a következtetést vonom le, mint Mint Aladár Debrecenből. Ha én úgy érzem, az a könyv jelentett nekem valamit, még ha az nem is az, amit mondjuk az író eredetileg ábrázolni szeretett volna, akkor már megérte elolvasnom a könyvet. Az, hogy valaki mikor ér meg egy-egy szépirodalmi műre, egyáltalán nem korfüggő.
Egyszerűen nem jelenthetjük ki, hogy egy 15-16 éves fiatal nem érett ezekre a művekre. Sőt, megkockáztatom, néhány ilyen alapolvasmányt ebben a korban a legérdemesebb elolvasni. Pontosítok, ebben a korban is. Az igazán meghatározó könyveket úgyis többször elolvasod majd életedben, és mi lehetne annál csodálatosabb, mint rádöbbenni mondjuk, hogy középiskolás énednek mennyire mást jelentett mondjuk Az öreg halász és a tenger, mint az egyetemista, harmincéves és nyugdíjas énjeidnek.
Ami viszont szerintem bűn, és amiért az eredeti tweetemet is kiposztoltam tegnap, az az, hogy ha ennyi idősen, a felnőtté válás közepén, amikor a leginkább szükségünk van arra, hogy az egyéniségünk kialakuljon, amikor az irodalomnak hatalmas formáló szerepe lehet az életedben, amikor egy-egy könyv segíthet abban, hogy túléld a nehéz időszakokat, pontosan ilyenkor nem szabad megmaradni ott, hogy megragadok a szórakoztató, de igazi értékeket nem adó olvasmányoknál. Mert a könyv lehet lelkitárs, a könyv nevelhet, a könyv taníthat, kérdéseket tehet fel vagy válaszolhat meg, mutathat jó és rossz példát, adhat tanácsot, és gondolkodtathat el. De ehhez az kell, hogy minél több könyvet olvass, és hogy előbb vagy utóbb igenis felállíts magadnak egy értéket és mértéket, és érdeklődj a "komolyabb" könyvek iránt is. Ha már vagy annyira értelmes, hogy néha könyvet fogsz a kezedbe és olvasol, akkor legyen meg benned az igény arra is, hogy amit olvasol, annak értéke legyen. Nem, nem huszonöt évesen, hanem ha kell már 12 évesen, 14 évesen, 18 évesen is. A tizenéveseknek szóló könyvek között ugyanúgy meg lehet találni a jól megírt, igényes történeteket, csak keresni kell. De az istenért, ne ragadjunk le a földszinten, ha már beléptünk a felhőkarcolókba.
Az az egyik legnagyobb probléma, hogy a mai szülők és tanárok annyira megörülnek annak, hogy a gyerekek egyáltalán még belépnek ebbe a felhőkarcolóba (maradjunk akkor ennél a hasonlatnál), hogy utána már nem is merik venni a bátorságot, hogy arra bíztassák őket, igenis másszák meg a lépcsőket, vagy szálljanak be a liftbe. Pedig minél előbb nekivág a gyerek ennek a hosszú útnak, annál gyorsabban és annál több szép emlékkel gazdagabban lépkedhet egyre feljebb és feljebb. Pedig lehet, hogy sok esetben csak ez hiányozna. Ha nekem nincsenek a szüleim, vagy ha nincs olyan szerencsém, hogy mindig olyan magyartanárokat fogok ki, akik ha másban nem, legalább abban biztosan jók, hogy ránevelnek az olvasásra, lehet, hogy ez a bejegyzés sem születne most meg. Nekem nagyon nagy szerencsém volt, mert a gimnázium óta már nem mások, mint az osztálytársaim is segítettek abban, hogy egyre többet olvassak. Nálunk, az átlagtól eltérően szinte mindenki olvas, sok könyv mindenféle túlzások nélkül körbejárt az osztályban. Szerintem igenis fontos, hogy egy gyereket vagy épp egy tinit ösztönözzünk az olvasásra, mert ma már annyi minden más van, amit szívesebben csinál a gyerek, és amihez kevesebb figyelem kell, hogy egyszerűen maguktól nagyon ritkán vesznek könyvet a kezükbe a fiatalok.
Sokan az Alkonyat, a Harry Potter vagy a már annyit emlegetett Szent Johanna Gimi egyik legnagyobb erényének tartják, hogy rávették a gyerekeket az olvasásra, és a rajongóik más kötetekbe is belekezdtek. A probléma ezzel csak ott adódik, hogy ha ezeket a kölyköket vagy épp korunkbeli fiatalokat utána nem éri valamilyen befolyás azzal kapcsolatban, hogy merre induljanak, mit olvassanak ezután, akkor szembetalálod magad az olyan kérdésekkel, mint hogy "tudtok valami legalább olyan jó könyvet, mint az szjg?" "tudtok a hp-hez hasonló könyveket?" vagy épp látjuk, ahogy fiatal lányok könyvespolca csak és kizárólag a vörös pöttyös könyvek vámpírsztorijainak különböző kiadásaiból áll. Már pedig az olvasásban pont az a szép, hogy minden történet és világ más és más, és pont az lenne a lényeg, hogy másban is megtaláljuk a szépet, ne csak a hasonlóban. Semmi sem idegesít fel annyira, mint amikor valaki beszűkülten csak egy stílusú könyveket olvas, csak egyfajta zenét hallgat vagy mondjuk csak és kizárólag akciófilmeket néz.
Nem tudom mit írhatnék még, már így is teljesen belekeveretem abba, amit eredetileg el szerettem volna mondani. Talán annyit emelnék ki, hogy teljesen alaptalannak érzem azt a kijelentést, hogy sznobság és felesleges komolykodás 15-16 éves fejjel szépirodalmat olvasni, hogy igenis szükség van arra, hogy a szüleid, a tanárok és kortársaid terelgessék az olvasási kultúrád alakulását, valamint hogy ha már valaki olvasásra adja a fejét, vegye a fáradságot arra is, hogy igényes könyveket olvasson. Nyugodtan meg lehet támadni és lehet vitatkozni minden kijelentésemmel, már nagyon belejöttem a könyvekkel és olvasással kapcsolatos vitákba.
ESC 2013 - SO FAR
Változtatok egy kicsit az eddig megszokottakon, és már most, az összes dal megjelenése előtt összeállítok egy eurovíziós dallistát, egyrészt azért, mert nagyon nehéz lesz kedvenceket választanom idén a gyenge mezőny miatt, másrészt pedig mert érdekel, májusig mennyit fog változni a véleményem az egyes dalokról és előadókról. A top 10-es összeválogatott listámon kívül három kategóriát állítottam fel, a "szörnyenborzalmas"-t, a "nemérdekelhidegenhagy"-ot és a "nemrosszmégmeglátjukmilesz" kupacot. Ezekbe próbálom begyömöszölni most az eddig megjelent dalokat és országokat, rövid kommentjeimmel kísérve.
ROMÁNIA - Cezar: It's my life
Tipikusan az az Is this for real? dal, nem hiszem el, hogy ez komolyan lett gondolva, utálom az ilyen operás, áriázós pasikat, főleg ha ilyen elektros-dubsteppes háttérrel koronázzák meg őket, számomra annyira káoszos és szörnyű az egész, hogy már azon gondolkodom, hogy fogom én ezt kibírni majd az elődöntő alatt. Nem, nem, nem, nem, nem.
SVÉDORSZÁG - Robin Sternberg: You
A svédek úgy látszik imádnak meglepetéseket okozni, mert őszintén szólva sok mindenkit vártam volna, hogy megnyeri a válogatót, de Robint nem. Ennek ellenére nem érzek olyan hatalmas csalódottságot magamban, szerintem van egy hangulata a dalnak, és azt az egyetlen hosszú nyafogást leszámítva abszolút hallgatható és kedvelhető. Persze valószínűleg ezzel a svédek elvágták minden győzelmi esélyüket, de nem életük legrosszabb döntését hozták Robin malmöi szereplésével.
IZRAEL - Moran Mazor: rak Bishvilo
Izrael eddig még sosem talált bele az én ízlésvilágomba, idén sem vártam mást tőlük, jött a ballada rendesen, nekem nagyon nem hiányzott. Biztosan nagyon szép mondanivalója lehet, és a nőnek is gyönyörű hangja van, de egyszerűen nem tudok ennél többet elmondani, nem utálom, nem szeretem, egyszerűen eltűntek az érzelmeim a dallal kapcsolatban.
NAGY-BRITANNIA - Bonnie Tyler: Believe in me
Úgy látszik, drága brit barátaink nagyon rákaptak az "ááá küldjünk ki valami nagy öreget, jó lesz ő oda" hozzáálláshoz, idén ugyanis a Total Eclipse of the heart énekesnője indulhat a union jack színeiben. Hogy ezzel mit akar Európának Nagy-Britannia üzenni, az persze jó kérdés, mindenesetre az biztos, hogy Bonnie az elvetemültebb glee és 1D rajongókon kívül az idősebb korosztálytól is jópár szavazatot be fog zsebelni, és hogy őszinte legyek, még nekem is tetszik a dal, az egyik legjobb a lassabb balladák között idén.
FEHÉROROSZORSZÁG - Alyona Lanskaya: Solayoh
A fehéroroszok már túlvannak egy dalváltoztatáson, aminek én csak örülni tudok, mert a csajszink előző dalától idegbajt kaptam. Ez már valamivel jobb, amúgy is hiányoltam már az ilyen pörgősebb, táncolhatóbb számokat a déli és keleti országoktól, hát most megkaptam. Meglátjuk, lehet jobban is megkedvelem majd.
SZERBIA - Moje 3: Ljubav je svuda
Először csak így néztem ezt a három vonagló libát az ördög+ 2 angyal vagy nem is tudom milyen koncepcióban, és nem is igazán értettem, mit szeretnének ezzel a szerbek. Pedig közben esküszöm a refrén teljesen fülbemászó, azt a közös részt az első meghallgatás óta halandzsázom, de nem is igazán tudom hova tenni ezt az egész produkciót. egyszerre irritálnak és tetszik a dal refrénje, jajj, most mi legyen.
ÖRMÉNYORSZÁG - Gor Sujyan: Lonely Planet
Bár lenne szegény pasinak egyrészt kiállása másrészt angol nyelvtudása, mert csak ez a kettő hibádzik ahhoz, hogy megszeressem a dalt, aminek viszonylag komoly és fontos mondanivalója van, ami mostanában azért be kell látnunk, nagy ritkaságszámba megy a dalversenyen. És a gitárszóló is kifejezetten tetszene, meg úgy igen, minden, ha, ha, ha. de az angol akcentus nagyon bántja a fülem.
BULGÁRIA - Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov: Kismet
Ez is nagyon erős wtf kategória volt első hallásra. És másodszorra is. Meg sokadszorra. Túl idegesítő ahhoz, hogy szó nélkül el tudjak menni mellette, annyira kaotikus és furcsa az egész, egyedinek mondjuk ezer százalék, hogy egyedi, és a szöveges részek még a fülembe is másznak, de azok az ufóhangok meg kis kurjangatások hát azoktól a hideg ráz.
ÉSZTORSZÁG - Birgit Őigenmeel: Et uus saaks alguse
Majd készítek be magam mellé egy kispárnát és akkor minden rendben lesz. Tényleg, nagyon szép a csajszi hangja, de szépen lassan bealszok majd az unalomtól, fel nem tudom fogni, miért kellett idén annyi balladát küldenie az országoknak, hát nem gondolnak arra, hogy ez az egész késő este lesz? Szép hang, unalom, nem jó párosítás.
MAGYARORSZÁG - Byealex: Kedvesem
Már kifejtettem, mi a véleményem Alex daláról, remélem, hogy azóta mindenki már mellszélességgel támogatja itthon a kis bébibogyót én nagyon szurkolok neki, hogy úgy adhassa elő a dalát, ahogy ő szeretné.
SPANYOLORSZÁG - El Sueno de Morfeo: Hasta el Final
Nem, nem és nem. A spanyolok az istennek sem tudják eltalálni az ízlésemet, az idei daluk sem lett a kedvencem, valamiért megragadt ebben az "egy szomorúbb csacska angyal rész betétdala" kategóriájában és onnan nem tud kilépni, teljesen semleges számomra, nem váltott ki semmilyen érzelmet sem. Meglátjuk, majd a versenyen hogy teljesít, az én listámon semmiképp sem lesz elől.
GRÚZIA - Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani: Waterfall
Szép, szép, sőt a srác szemeiben is el lehetne veszni, pluszban ugye az euphoria szerzője alkotta az idei grúz dalt, de nekem, mint magánszemélynek, törpének, nudlinak, egyáltalán nem dobogós ez a duett. Valamiért még mindig nem tudnak lekötni az ilyenek, de hogy pozitívat is mondjak, a lassabb indulók közül talán ez a grúz dal nálam az egyik legnagyobb befutó, bár még mindig nem szavaznék rá.
HORVÁTORSZÁG - Klapa S Mora: Mizerija
Soha, semmilyen körülmények között nem kárhoztattam még magam arra, hogy ilyen stílusú zenét hallgassak magamtól, egyszerűen nagyon nem az én asztalom, és arról sem vagyok meggyőződve, hogy Európa idén pont egy ilyen produkcióra éhezne. Szerintem a malmöi előadás sem tartogat magában semmilyen pluszot vagy meglepetést, úgyhogy én egy kicsit leírtam magamban szegény horvátokat.
OROSZORSZÁG - Dina Garipova: What if
Annyira semmilyen. Már elégszer hangsúlyoztam, hogy engem csak nagyon-nagyon ritkán lehet lenyűgöznie női szólóelőadóknak ilyen lassú, húúúúúú de elsöprő húúúúúú de húúúú de dalokkal, egyszerűen annyira ugyanolyanok és unalmasok számomra, hogy ha még az orosz csajnak szép is a hangja, semmilyen emléket nem hagyott bennem, többszöri meghallgatás után sem. de szerencsére nem csak én döntök ugye. A nagyik után azért éles váltás.
ÍRORSZÁG - Ryan Dolan: Only Love Survives
Óóóó, nézzzétek az új, fehér, ír chris browniet. Sosem volt az én kenyerem az ilyen zene, de tény, hogy harmadszor már nem lehetett a jedward ikreket bejátszani ír indulóként. Hát, azért a szám ténylegesen nem lett a kedvencem, de legalább pörgős, és felkapom rá a fejem. Igen, egy kicsit mindenkiért szorítok idén, aki nem aludtejjel a szájában írta meg a dalt és adja elő.
GÖRÖGORSZÁG - Koza Mostra feat Agathonas: Alcohol is free
Nem fogok segget csinálni a számból, mindig támogattam a kicsit nagyon őrült, kicsit nagyon vidám, kicsit nagyon más produkciókat, ezért természetesen a görögök nagy kedvenceim lettek idén, egyszerűen IMÁDOM A DALT, szerintem hatalmas húzás az egész, és biztos vagyok benne, hogy a tavalyi Aphrodisiac után idén is elégedetten távozhatnak majd a görögök Malmöből.
LETTORSZÁG - PeR: Here we go
Szegény letteket már tényleg a halálba oltják az idei versenyzőik miatt, pedig szerintem az egész Here we go nem annyira szörnyen borzalmas, mint amennyire rossznak el van adva. Jó, bevallom, elsőre nekem is elég groteszknek és furcsának és szimplán hallgathatatlannak hatott, de ahogy egyre többször hallom, még a végén megkedvelem. Szerintem csodákra azért ők sem számítanak idén, de ki tudja, mi sül ki belőle.
AUSZTRIA - Natália Kelly: Shine
Még én sem hiszem el teljesen, de zsinórban második éve a sógoroknak szurkolok, és még véletlenül sem az elfogultság miatt. Tavaly számomra a woki mit deim popo volt az egész dalverseny fénypontja, és bár az idei választott lánykájuk egészen más kategóriát képvisel, valamiért megint elnyerte a tetszésemet az osztrák dal. Annyira édes ez a csajszi, és maga a szám is abszolút fülbemászó és kellemes, érdekel, mit hoznak ki majd belőle a színpadon, de a szavazatom idén egyelőre ismételten Ausztriáé.
NÉMETORSZÁG - Cascada: Glorious
Nem ért meglepetésként, hogy az idei évben is lesz majd olyan ESC fellépő, aki már a verseny előtt is nagy névnek számított, de nem gondoltam volna, hogy éppen a Cascada lesz az. A szám maga nekem nem vált a kedvencemmé, ennek ellenére még mindig belefér a top 10-es mezőnybe, és a németeknek, most már zsinórban negyedszerre kinéz valami jó helyezés a dalversenyen. És az is biztos, hogy a glorious a rádiók kedvence lesz.
CIPRUS - Despina Olympiou: An me Thimase
Csak ismételni tudom önmagamat, képzeljétek ide azokat a sorokat, amiket már elsütöttem az orosz vagy az észt nőszemélynél is, egyszerűenn szerintem én sosem fogom megszeretni az ilyen eurovíziós dalokat, hiába, javíthatatlan vagyok. Érdekel egyébként, hogy az ilyen dalok hol végezhetnek a mezőnyben, bár nem hiszem, hogy ciprus megismételné a tavalyi jó helyezését.
SZLOVÉNIA - Hannah Mancini: Straight Into Love
Egyszerre irritál a nőszemély és a produkció maga is, de közben valamiért mégis megfog és nem tudom nem dúdolni a dallamát meg nem énekelni a refrénjét. Ahogy a rajongói listákat elnézegettem, azért valószínűleg a döntőben is találkozhatunk majd Hannahval, de elképzelni sem tudom, hogy a sok lány cicaharcából majd hogy fog ő kijönni, és a végén hol találjuk majd. egyelőre még jegelem a kapcsolatom a dallal, hátha később jobban fog tetszeni.
FINNORSZÁG - Krista Siegfrieds: Marry me
Teljesen és totálisan meglepődtem a finnek választásán ,először nem is igazán tudtam hová tenni ezt a kis amerikai pimasz popszámot, mára viszont, mint ahogy arra számítani is lehetett, teljesen a fülembe mászott, és valamiért iszonyat jó programnak tartom, hogy valaki esküvői ruhában lépjen fel a malmői színpadra. Egyelőre még a Marry me is belefér a tizes listámba, de ha valaki a még nem kitárulkozó országok közül hatalmasat dobbant a következő pár napban, esélyes, hogy Krista fog egy kicsit lejjebb csúszni a listán.
NORVÉGIA - Margaret Berger: I feed you my love
Jajj, a kis norvégaimnak végre sikerült norvég előadót kiválasztaniuk,és úgy látszik, ez annyira megtetszett Európa többi országának is, hogy Margaret és a dala nagyobb népszerűségnek örvend mint az elmúlt két év "norvég" előadói összeadva. Bevallom, nekem eleinte egyáltalán nem jött be a feed you my love, de a sokadik hallgatásra már azért rendesen a bűvkörébe vonzott, meg hát a norvégok tulajdonképpen egy nyüszítő kutyát is kiállíthatnának, a szívemben akkor is lenne hely nekik, plusz Alex Rybak miatt minden évben megérdemelnek legalább egy szavazatot.
MÁLTA - Gianluca Bezzina: Tomorrow
A kis bűnös élvezetem a máltai dal, mert annyira édes szövege van, hogy nem bírom nem imádni. Még reménykedem abban, hogy valamilyen csoda folytán bekerül a dal a döntőbe, mert én már teljesen a szívembe zártam a srácot is, az akcentusával meg mindennel együtt. Abszolút top 10 nálam.
IZLAND - Eyþór Ingi Gunnlaugsson – Ég á Líf
Múltkor megütött az isteni szikra, és rájöttem, kire hasonlít az izlandi bácsi, a brit x factor 2010-es évadjában feltűnt Wagnerre, annyi különbséggel, hogy ennek az izlandi leírhatatlan nevű bácsinak van is hangja. A dal egyébként nem áll hozzám közel úgy nagy általánosságban, de az idei mezőnyben még esküszöm a jobbak közé tartozik, így még megtartom magamnak, mint egy utolsó esélyesként. Érdekel, mit kezd a dallal Európa.
DÁNIA - Emmelie de Forest – Only teardrops
Az egyik legnagyobb közönségkedvenc eddig a dán lányka, amit egyrészről meg is értek, más részről meg nagyon nem. Nekem kifejezetten kedvencem lett a dal, abszolút top 10-es és ha jól számolom, nálam dobogós is, de az is az idei mezőny gyengeségét mutatja, hogy ez a szám van kikiáltva hatalmas esélyesnek. tényleg nagyon jó és kellemes dal, de az elmúlt évek karakteres győztesei után nekem olyan kis semmilyen. Mindenesetre engem nem zavarna, ha a svédek után megint skandinávoknál lenne a győzelem :D
UKRAJNA - Zlata Ognevich – Gravity
Nem igazán tudom hova tenni ezt a számot sem, nem mondhatnám, hogy szeretem, annyira nem is idegesít, hogy külön megjegyeztem volna, kicsit túl kaotikus az ízlésemhez, és nem tudom elkülöníteni sehova sem. Teljesen hidegen hagy egyelőre, és az sem lenne túl jó jel, ha csak a harmincadik meghallgatás után tetszene meg, nem? Elsőre nekem abszolút nem fülbemászó.
ALBÁNIA - Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko – Identiet
Nem, nem és nem, hát ez sem az én asztalom. Idegesít ez a dal, nem tudom mi segíthetne rajta, vagy van-e egyáltalán valami, ami ezen segíthet. Azon kevés dal közé tartozik idén, ami ténylegesen annyira felhúzza az agyam, hogy tudom, majd májusban is át kell kapcsolnom a tv-t, mialatt ez megy, mert el fogja rontani a hangulatomat. AZ albánok idén nálam nagyon nem találták el.
LITVÁNIA - Andrius Pojavis: Something
A produkció egyetlen, viszont viszonylag nagy hibája, hogy a csávó fogja magát és kiáll ezt előadni. Egyszerűen a kézmozdulataitól és arckifejezéseitől random röhögőgörcsöt kapok, ezért még egyszer nem sikerült végighallgatnom a dalt nevetőszünetek nélkül, és ezt nem feltétlenül írnám a litvánok előnyei közé, nem hiszem hogy a something akkora közönségkedvenc lesz és győzelemesélyes.
BELGIUM - Roberto Bellarosa: Love kills
Szegény belgáknak sem nagyon megy ez a válogatás, legalábbis Tom Dice óta semmiképp sem, ő számomra a belga ESC történelem messziről csillogó fénypontja. Ez az idei szám amúgy annyira nem is lenne vészes, ha, ha ha nem ez a srác énekelné, akinek egyébként a neve szerintem iszonyat jó, és cukin is mosolyog, de a hangja...hát az majdnem az enyémhez hasonlít, és ez nem jó jel. De számomra azért nem akkora katasztrófa a love kills, mint az esc rajongók nagy részének.
SVÁJC - Heilsarmee: You and me
Svájc mindig olyan gyorsan választ dalt, hogy kb. már el is felejtem mivel indultak, mire elérkezünk májusba. Mindegy, az idei daluk szerintem kifejezetten jó választás, az én ízlésemnek legalábbis tökéletesen megfelel, de azért nagy csodákra Svájctól sem számítok, nem is tudom miért. Azért érdekel mi lesz a vége, egyelőre pozitívan állok hozzájuk és kedvelem a you and me-t.
Self Moviecation - február
Ahhoz képest, hogy mindenkinek azon sírtam az elmúlt egy hónapban, hogy mennyi dolgom és tanulnivalóm van, azért ide-oda becsempésztem magamnak pár órát, amikor végre folytathattam a filmes önképzésem. A február egyébként még sikeresebb is lett, mint a január, ha jól számolom, tizennégy film jött össze, ami az istenek között is 2 film/nap. Azért természetesen az eloszlás nem teljesen így történt, a hétvégéim teltek általában a filmnézés jegyében, de örülök, hogy legalább ezzel a projekttel sikerült haladnom. Talán nem választottam mindig olyan jól, mint a kezdeti lendület alatt, de még a rossz filmek is megtanítottak valamit: hogy legközelebb mit NE nézzek végig.
@ The Apparition
Ha valaki azzal kezd téged bombázni, hogy jajj, nézzétek meg a jelenést, mert annyira szuperfantasztikus film, egyszerűen kerüld ki és ne vedd figyelembe mit mond, mert ez a filmnek hívott valami az átlagosnál is átlagosabb és rettentően unalmas. Még az a tény sem tudja feldobni, hogy Tom Felton és Luke Pasqualino is mellékvágányon képviselik az idősebbik nemet, még az ő felejthetetlen arcocskájuk sem teszi élvezhetővé ezt a horror/thriller-nek kikiáltott valamit. Annyira borzalmas azért nem volt, de csak nagyon sok pénzért vállalnám be, hogy még egyszer megnézem.
@ Flowers for Algernon
Egy kisebb szívfájdalmam ez a film, mert Daniel Keyes könyve az egyik legnagyobb kedvencem, és legtöbbet forgatott kötetem, és ehhez képest a film ismételten az „egyszer megnéztem, de azért ne kényszerítsetek rá még egyszer” kategóriába esik. Keyes eszméletlenül jól megírt történetét valamiért nem sikerült úgy áthelyezni a filmvászonra, mint én azt szerettem volna, bár a film mentségére legyen szólva, a naplószerű könyveknél ez mindig sokkal nehezebb. A színészi játékkal egyébként különösebb gond nem volt, mégis a végén épphogy csak kipotyogtak a könnyeim, és nem jött rám, az egyébként vár fél órás zokogás. A könyv viszont még mindig az egyik legjobb a világon, úgyhogy ha a film bárkit is rávett már arra, hogy elolvassa a regényt, már megérte elkészíteni.
@ The Matrix
Ne kérdezzétek, miért és hogyan maradt ki az életemből eddig a Mátrix. De igazából nem bántam, mert így már elsőre nagyjából fel tudtam fogni, amit kellett, és nem a tizenkét-tizenhárom éves énem tettetett érettségével és komolyságával álltam neki a trilógiának. Hogy tetszett-e? A válaszom egyértelműen igen. Beszélhetnék sok mindenről, egy a lényeg, a történet és az ötlet zseniális, a szereposztás fantasztikus, a kivitelezés pedig szintén pazarul sikerült. Keanu Reeves eddig csak a szerelmes drámáival lopta be magát a szívembe, de most már mint Neo is bekerült a kedvenc filmes karkatereim közé, a Mátrixnak pedig ténylegesen olyan fontos mondanivalója és elgondolkodtató természete van, hogy napokon keresztül nem hagy nyugodni. Ha egy negatívumot meg kellene említenem, az, furcsa vagy nem furcsa, a rengeteg ilyen kis verekedős, futkosós, golyómegállítós rész lenne, ami filmtörténeti szempontból nyílván rettentően fontos húzás, de engem a történet filozofikus/emberi szála sokkal inkább érdekelt.
@ Valentine’s Day
Aka hogy ültessük át az igazából szerelmet valentin napi környezetbe. Fogták a tökéletesen bevált receptet, összehálóztak egy raklapnyi híresebbnél híresebb sztárt, kikerekítettek pár szerelmi történetet,a szálak pedig, mint azt várhattuk is, rendesen összekeveredtek, de a végére kiderült, hogy mindenki ismer mindenkit. Annyira sablon, annyira tucat, és valamiért még mindig szerethető. Mert teljesen mindegy, milyen környezetbe pakolgatjuk mi bele a jó színészeket, Julia Roberts itt is Julia Roberts marad, ahogy Bradley Coopert és Patrick Dempseyt sem kell féltenünk. Sőt, a Valentin napban kivételesen még Ashton Kutcher sem idegesített, és az egyetlen, amin nem tudtam magam túltenni az Taylor Swift és Taylor Lautner tiniszerelme volt, ami ugyan természetesen a mai fiatalok paródiájának készült, mégis valamiért olyan érzésem volt, hogy ezeknek tényleg lehettek/vannak ilyen kapcsolataik, és ettől kényszeresen nevetnem kellett minden egyes jelenetüknél. Valentin napra tökéletesen megfelel, tipikus amcsi romkom, de szerethető.
@ Crazy, Stupid Love
* egy fél oldalas monológ arról, hogy Ryan Gosling mekkora sexgod, és hogy tulajdonképpen az is elég lenne nekem, ha másfél órán keresztül az ő arcát bámulhatnám* Viccet félretéve ( nem vicceltem, bármennyire ciki bevallani) az Őrült, dilis szerelemben számomra minden megvan, ami egy tipikus, esti romantikusan nevetős és sírós filmhez kell, és ennél nem is vártam többet tőle. Már csak az Emma Stone – Ryan Gosling páros miatt is érdemes lenne végignézni, de a legszebb az egészben, hogy talán nem is ők viszik a prímet nálam szerethetőségben (na jó, de). Minden fő- és mellékszereplő szerethető a maga módján, és az egész sztori teljesen megehetően van felépítve. Nagy filozófiai kérdéseket és válaszokat ne várjatok, de egy csajos esti programnak tökéletesen megfelel.
@The Prestige
Több helyről is kaptam az ajánlatokat, hogy hát jajj, a Tökéletes trükköt nézzem már meg, annyira jó film. Nekem meg ugye megvan az a rossz szokásom, hogy hallgatok az emberekre, akármiről van szó. Nolan film révén az elvárásaim egyre csak növekedtek, és bár számomra az Eredet szintjét messze nem ütötte meg ez a pár óra, azért érdemes volt megnéznem a Prestige-t is. Egyrész teljesen lenyűgözött maga a történet felépítése, valamint egy-két filmes elem, és az, ahogy Nolan ismét mesélt nekünk a trükkjeivel. De, de, de… Viszonylag nagyon hamar rájöttem a trükkre, és igazából egy idő után már csak arra vártam, hogy igen, igen, legyünk túl mindenen, derüljön ki a csattanó és bumm. Ennek ellenére azért engem is ért meglepetés a legvégén, hála az égnek. A színészi játékra nem volt panaszom, kicsit talán néha vontatott volt a történet, de ezt leszámítva… Tényleg érdemes végignézni.
@The Matrix: Reloaded
Nem fogom azt mondani, hogy nem volt csalódás ez a film, mert igenis csalódtam benne az első rész után. Hihetetlen mértékben elszaporodtak az akciójelenetek, az össze-vissza fegyveres-autós üldözések, amiknél csak ültem, és számoltam magamban a bárányokat, hogy mikor érünk már a végére. Ha ezeket leszámítjuk, plusz a Neo-Trinity jeleneteket, amik még az első résznél is kevésbé tűntek számomra igazinak és mélynek, akkor viszont a Mátrix mentségére legyen mondva, ugyanúgy elgondolkodtatott, mint az első rész, és nem hagyott nyugodni jó darabig. A harmadik résztől viszont többen óvtak, mondván az még ennek a köztes résznek a szintjét sem üti, így valószínűnek tartom, hogy a trilógia befejezését jegelem még egy darabig, akármennyire életem szerelme Keanu Reeves.
@Remember me
Kb. a moziba kerülése előkelő helyet foglalt a bakancslistámon az Emlékezz rám, csak aztán, rossz szokásomhoz híven, azaz hogy nem nézek filmeket, mindig elmaradt, hogy ténylegesen időt szakítsak rá. A közszolgálat viszont kivételesen most ténylegesen a javamra volt, mert valamelyik hétvégén műsorra tűzték a filmet, így ha magyar szinkronnal is, de végre én is megérthettem, miért szeretik annyira az emberek a Remember me-t. És aki nekem ezentúl bármi rosszat mer szólni Robert Pattinsonra, azt fogom, és megverem, és ezt nyugodtan lehet fenyegetésnek venni, még ha soha nem is vettem karate órákat. Szóval Rob karakterét eszméletlenül imádom, és a többi szerep is fnatasztikusan lett felépítve. Sokan azzal vádolják a filmet, hogy lassú, én kifejezetten szerettem ezt benne, minden szépen be volt vezetve, végre lett hajtva, és láthattuk a következményt, és ez valamiért végig a földön tartott engem. Pontosan tudtam, hogy a történet végére egy több köbméteresre duzzadt zsepkendőkupacban fogok üldögélni, ami meg is történt, a befejezés egyszerűen fantasztikus, rég láttam olyan filmet, ami ekkora zokogógörcsöt váltott volna ki belőlem, vagy fél órán keresztül csak ültem a tv előtt és nem tudtam magamhoz térni. Fantasztikus, fantasztikus, fantasztikus.
@ The Artist
Nem tudom, láttam-e már ezelőtt életemben egész estés némafilmet, de valószínűleg nem a válasz a kérdésre, így eleeinte nagyon furcsán ért a némafilmes története. Kellett egy jó húsz perc, hogy hozzátudjak ahhoz szokni, hogy hiába szeretném is, ezek a szereplők itt nem fognak megszólalni, és a feliratokból na meg a direkt eltúlzott gesztusokból kell kikövetkeztetnem, mi történik. Szó se róla, elég merész vállalkozás volt a huszonegyedik században előállni egy ilyen filmmel, ami tulajdonképpen nehezen elképzelhető szombat esti filmnek mondjuk az rtl-en, de a maga módján tisztességesen el lett készítve, és még ha hihetetlennek tűnik is, meghozta a kedvem ahhoz, hogy belenézzek egy-két régi némafilmbe. És most már egyáltalán nem csodálkozom azon sem, hogy ennyi díjjal halmozták el A némafilmest.
@The Ides of March
Kiújuló Ryan Gosling mániám eredményeként jutottam el addig, hogy megnézzem a magyarul „ A hatalom árnyékában” futó politikai filmet, ami egyébként témáját tekintve elég közel áll az érdeklődésemhez, mindig is kíváncsi voltam, hogy mi folyik mondjuk teszem azt az amerikai elnökválasztás mögött. A sztoriban talán az a legérdekesebb ( Ryan Gosling arca után salalalalala), hogy nem tudod eldönteni, a film végére ki lesz az igazi győztes, és ki vesztett el igazából mindent. Arra is tökéletesen rámutatnak George Clooney-ék, hogy a politika bizony rohadt mocskos egy világ, és ha egyszer belekerültél, teljességgel lehetetlen, hogy tiszta és becsületes maradj, előbb-utóbb úgyis belekeveredsz a játékokba, mert ezen játékok nélkül győztes sem lehetsz. Aztán, hogy mi az igazi győzelem, azt már mindenki saját magának dönti el.
@Shutter Island
A film tökéletes választásnak látszott, nemcsak Leo mint emberi lény, és mint életem egyik legmeghatározóbb színésze miatt, hanem a történet miatt is, ami elmondások, ajánlók és előzetesek alapján pont az én ízlésemre lett szabva. Aztán nagyon hamar bele is szerettem mindenbe, a bajlós hangulatba, az egész filmen végigfutó „úristen, tudom, hogy történni fog valami, de mi lesz az” érzésbe, és igen, rendesen belerángatott engem is minden közepébe a Viharsziget. A legszomorúbb és legcsalódáskeltőbb talán az volt, hogy a lelkem mélyén azért nagyon hamar rájöttem, hogy mi a szituáció, de mint mindig, a legvége azért még egyet csavart nekem mindenen, hogy legyen min gondolkodnom, és ne úgy feküdjek le aludni, hogy nem biztos, hogy megérte ez a pár óra. Összességében azért rohadtul tetszett minden, a szereplőktől elkezdve, a zenéken át, hát, teljesen a hatása alatt voltam mindennek. Csak a hangot nem tudtam elhallgattatni, a fejemben.
@Zodiac
Talán kicsit erős lenne a hónap csalódásának hívnom a Zodiákust, de sajnos tényleg nem azt kaptam tőle, amit szerettem volna. Pedig minden nagyon jól indult, már az elején magával ragadott a sorozatgyilkos története és a szereplők is, Robert Downey Jr. és Jake is kitettek magukért ezerrel, ahogy az egyébként előttem még mindig csak Hulk-ként megjelenő Mark Ruffalo is remek volt, de a filmnek egyszerűen volt egy hatalmas hibája: Elképesztően hosszú volt. A közepe felé már annyira szenvedtem, hogy ötpercenként stoppoltam le a filmet és futottam innivalóért, zsepiért kajáért, ezért-azért. Pedig tényleg, nagyon szép filmes elemek is voltak benne és összességében semmi kivetnivalót nem találtam a sztoriban sem, meg imádom a nyomozós történeteket minden szinten, de akkor is. Furcsa volt, talán ez a legjobb szó a Zodiákusra.
@Insomnia
Nem, nem a 2002-es lebutított, amerikai verzió, amit még ugyan nem láttam, de mindenképpen, hangsúlyozottan az amerikai remake-ek ellen vagyok, kifejezetten ha skandináv filmekről beszélünk. Az Álmatlanság ráadásul egy 1997-es norvég film, és nem is akármilyen! Annyira vészjósló, annyira skandináv, egyszerűen nincsenek rá szavak. Igen, belátom, egy átlag amerikainak nehezen emészthető a film, sőt, még nekem, az egyébként a skandinávok hűvösségéhez hozzászokott norvégmániásnak is egy kicsit megterhelő volt ez a másfél óra tömör hidegség, hűvösség és lehangoltság, de egyszerűen ezt az egész történetet nem tudom Alaszkában elképzelni amcsikkal. Nem, ez a norvég verzió tökéletes. Fantasztikusan mutatja be a bűntudatot, és azt, ahogy ez összekapcsolódik az álmatlansággal. És van néhány jelenet, amit tényleg, még médiaórákon is mutogatni lehetne. Tényleg kár, hogy ennyire nem szentelünk figyelmet a skandináv filmeknek, mert számomra, a tetovált lány után másodszor bebizonyosodott, hogy az északiak igenis tudnak filmeket rendezni. Nem is akárhogy.
@Zoolander
Másfél óra tömör őrültség, erre nincsenek is más szavak. Egyszerre tökéletesen találó, és iszonyatosan idegesítő ez a film, de ami biztos, hogy a nagy, felfuttatott modellek világát remekül parodizálja. Néha viszont nekem már sok volt, egy-két részlet már az ilyen: Annyira vicces, hogy nem is vicces kategóriába esett, de szó se róla, az a sztárparádé, aki a film kedvéért komplett idiótát csinált magából, engem is elkápráztatott. A legjobban persze,a nyolcvanas évek zenei világa tetszett. A wake me up before you go-tól egészen a frankie goes to hollywood relax-éig minden számot imádtam, meg persze a két főszereplő csodálatosan alakított modelljeit. Zseniális ez a film, engem valamiért talán a diszkópatkányokra emlékeztetett, az is ilyen „egyszerre nagyon jó és bűnrossz”.
*a gifek most a bővebben cucli alatt, így praktikusabb :D*
Búcsút intsünk-e Alexnek?
Szinte kötelességemnek érzem, hogy megemlékezzek az Eurovíziós Dalfesztivál magyar válogatójáról, A Dalról, hiszen most már hatodik éve (na, ha valami, ez ijesztő) hogy figyelemmel követem az ESC-t, törhetetlen lelkesedéssel, és minden évben egyre markánsabb véleménnyel és hatalmas kedvencekkel. Az elmúlt két évben szinte semmi okunk nem lehetett panaszra, hiszen az Ádok Zoli féle országégetés után legalább olyan produkciókat sikerült kiválasztanunk, amiket bármikor fel lehet vállalni Európa előtt, és legalább a döntőbe sikerült bekerülnünk, még ha ott aztán kulloghattunk is a szimpátialista végén.
Nagy lelkesedéssel vártam az idei év magyar jelöltjeit is, de már a harmincas lista megjelenésekor elképesztő csalódás ért. A mezőny egyáltalán nem adott okot a bizakodásra és alig akadt egy-két szám, ami megragadta volna a figyelmemet és komolyabban megtetszett volna. Nyílt titok, hogy én már tavaly is Kállay Saunders dalának, az I love you-nak szavaztam volna bizalmat, így nagyon vártam, hogy idén mivel áll majd a zsűri és a közönség elé. Bár a My Baby szerintem elmaradt az I love you-tól mindenféle tekintetben, azért András - főleg a többiek semmilyensége és idegesítő számaik miatt - az egyik favoritom lett. Ugyanígy jártam ByeAlexszel is, akit már a Csókolom miatt megszerettem az mr2-n, és örültem, hogy idén is akad majd egy ilyen "petőfis" dal majd a harmincban. Na, kb. itt ki is merült a "potenciális továbbjutók fannis listája" Szinte imádkoztam azért, hogy ne Radics Gigit küldjük Malmöbe. Hogy miért? Igen egyszerű okai vannak: Egyrészt a szám egy bosszantóan tipikus popdal, roppant idegesítő refrénnel. Aztán, Gigi tőlem aztán a csillagokat is leénekelhetné, de egyszerűen semmit nem képes átérezni abból, amit énekel. Néha az az érzésem, fel sem fogja, milyen szavak jönnek ki a száján. Harmadrészt, lehet, hogy itthon most ő az egyik legjobb énekesnő, de csak a hanggal nem válthatjuk meg a világot. Azt meg már meg sem említem, hogy idén már most rengeteg női indulóról tudunk, a németek például egyből a Cascadát küldik, de többek között az osztrákok, a dánok, a norvégok, a finnek, az ukránok, és a szlovének is egy-egy dívát küldenek Svédországba, ezért Gigi úgy elvegyülne és eltűnne közöttük, mint a sicc. Jajj, és egy plusz rizikó, hogy nem tudja magát kihúzni, majdnem olyan rossz a tartása mint nekem, csak én ugye nem állnék ki ennyi ember elé. A másik befutónak kikiáltott induló, akitől már előre a hideg rázott, a dal meghallgatása előtt, az a Pál Dénes- Agárdi Szilvi duó. Egyszerűen annyira hatásvadásznak tartottam az egész összeállítást, jóhogy nem egyből szivárványt hányó unikornisokat küldünk fel a színpadra. Biztosan mindketten tök jó emberek, nem ellenük szól a felháborodásom, hanem a koncepció ellen, ennyire azért nem kell a szánalomra és a kegyelemkenyérre alapoznunk, és a dal maga pedig, mint az az elődöntők alatt kiderült, szívfacsaró...an szörnyű. Keresztes Ildikó szerintem tisztában volt azzal, hogy neki nem feltétlenül a malmöi szereplés a cél, de legalább gazdagított engem pár perc nevetéssel, amíg angolul próbált meg nyilatkozni. Cserpes Laura még Giginél is tucatabb volt a dallal együtt, Vastag Tomi oroszlánkirálykodása pedig olyan két-három évvel ezelőtt még talán be is jött volna, most viszont már unalmasnak hatott, az o-o-o királyával, Rácz Gergővel együtt. A döntő nyolcas mezőnyén kívül bennem még talán Baricz Gergő hagyott nyomott, aki természetesen nem Sévdországba való volt, az ő számában viszont legalább volt valami egyedi.
És akkor Alexről, meg az országunkról... Megpróbálnék tömör lenni, de egyszerűen felháborított, ahogy az ország jelentős része lereagálta a Kedvesem eurovíziós indítását. Mondjuk, tizenhat évnek elégnek kellett volna lennie, hogy rájöjjek,a jó kis magyar mentalitást nem lehet kiírtani ilyen gyorsan bájos és jóindulatú kis népünkből, de reménykedni mindig lehet, nem? Amilyen támadások viszont Alexet és a Kedvesemet érték szombat óta, már az én csőrömet is bökik. Alapvetően azzal dobálózni, hogy meg volt bundázva az egész... Ha Gigi nyert volna, teszem azt, akkor lehetne ilyenekkel dobálózni, hiszen még a tv2 is reklámkampányokat forgatott vele meg tökömtudja, de hogy Alex... hát hogy jönne ő ehhez az egészhez? Értitek, a gyerek el sem akart indulni ezen az egész cuclimuclin. Az meg a másik, hogy utólag már könnyű hibáztatni mindenkit, szavazni meg lehetett, az Alex rajongók megtették, ez lett az eredménye. Én személy szerint elmondhatatlanul örülök annak, hogy nem egy tucat popszámmal vágunk neki az eurovíziónak, és legalább megmutathatjuk, hogy igen, nézzétek, nálunk ilyen is van. Igen, nagy az esélye, hogy nem jutunk tovább az elődöntőn. Na és? Legalább emelt fővel hagyhatjuk el a színpadot, mert Alexszel egy költőt, ezzel egy fantasztikus dalszöveget, és egyedi hangulatot küldünk ki Malmöbe. És ha magyarul fogja énekelni a dalt? Tavaly mindenkinek az szúrta a szemét, hogy Csabáék miért angolul énekelnek, idén meg a magyar nyelv a baj? Hát komolyan, mi a jó nekünk? Inkább tanuljuk meg megbecsülni azt, amink van, örülni Alex sikerének és szurkolni neki májusban. Mert ha még mi, magyarok is agyba-főbe támadjuk, akkor hogyan várhatnánk el, hogy bárki is ránk szavazzon. (Mellékes utólagos megjegyzés: az ötlet, hogy egyes részek a dalban svédül legyenek, egyszerűen fantasztikus. imádnám, ha így lenne)
|